Heb jij ook een goed idee?

We’ve got your back(pack)

Jongeren krijgen te maken met veel belangrijke keuzes in hun leven. Daarnaast is de druk van het presteren erg hoog. Je moet zo “goed” mogelijk leven en al je kostbare tijd zo óptimaal mogelijk gebruiken. Veel jongeren krijgen hierdoor te maken met een Quarterlife Crisis. Wij willen juist die jongeren helpen om weerbaarder te worden voor prestatiedruk en hun leven minder stressvol te laten ervaren. Drie jongeren van STAD Utrecht, twee eventmanagers en één media vormgever in spé staken hun koppen bij elkaar en kwamen met de campagne: We’ve got your back(pack).

We’ve got your back(pack) is een campagne waarbij er daadwerkelijk rugzakjes worden uitgedeeld. Iedereen heeft zo namelijk zijn of haar rugzakje, maar niet iedereen is zich hier bewust van. Sommige jongeren hebben bijvoorbeeld een trauma opgelopen, zijn depressief, ervaren veel stress door druk van buitenaf en/of kampen met een laag zelfbeeld. Ze kunnen bijna niet meer tippen aan het ideaalbeeld dat wordt gecreëerd. Een “rugzakje” hebben wordt daardoor iets negatiefs. Mensen hoeven dit niet als een last te zien, maar juist als iets waarvan ze kunnen leren en iets om te omarmen. Met de campagne We’ve got your back(pack) hopen de drie jongeren dat het meer bespreekbaar wordt gemaakt.

Voor de campagne worden er ook daadwerkelijk rugzakjes uitgedeeld. De uitdeel dag vindt plaats op donderdag 30 september. Deze rugzakjes worden bedrukt met de slogan “We’ve got your back(pack)”. De rugzakjes symboliseren ‘’het rugzakje’’ dat iedereen bij zich draagt. Door dit te dragen laat men zien dat het niet gek is om een rugzakje te hebben. Tijdens de uitdeel dag worden alle jongeren gevraagd of zij hun “rugzakje” willen delen voor de camera. Deze interviews worden na afloop verwerkt in een campagne video. Deze campagne video wordt online geplaatst, gedeeld en gepromoot op diverse sociale media.

Thema: Quarterlife Crisis
Fase: Concept fase