#BREAKTHESILENCE Merchandise
‘Ik heb een hekel aan mijn wekker, maar liever die wekker in een vrij bestaan’. Zo klinken de eerste woorden van de nieuwe videocampagne over het thema; ongedocumenteerde vluchtelingen. Het Rode Kruis stond afgelopen jaar met hun Break The Silence Disco op verschillende festivals, maar daar wilde zij graag nog iets anders tofs bij. Het resultaat? Een bijzondere merchandise met een te gekke bijbehorende videocampagne: #breakthesilence!
Athene (20) en Thomas (19) zijn de ontwerpers van dit nieuwe idee. In samenwerking met Jet Nugter, Mirona Meseure en Micheal van der Putten ontwierpen zij een t-shirt, een spijkerjack en de toffe content! ‘Tijdens het onderwerpen van ons concept kwamen wij erachter dat vrijheid voor ons heel vanzelfsprekend is, maar dat dat niet voor iedereen geldt. Eigenlijk staan we er te weinig bij stil dat we heel de dag door kunnen kiezen wat we willen. Dit gevoel wilden we graag terug laten komen in ons concept. In de video vertellen wij wat vrijheid voor ons betekent en daarnaast willen we met het jasje en shirt de ogen van vele andere jongeren ook openen. Laten we met zijn allen luid zijn, voor iemand die niet luid kan zijn #breakthesilence!’.
We hebben uiteindelijk besloten het shirt en het jack niet in productie te laten gaan, maar mocht je ondanks dat toch graag op een festival in een van de items lopen? Stuur dan een mail naar mira@stad-haarlem.nl. Dan zorgen wij er voor dat het jack of het t-shirt jouw kant op komt! Nieuwsgierig naar meer foto’s? Check onze Instagram voor gave plaatjes!
Design denim jacket by Mirona Meseure
Design T-shirt by Jet Nugter
Resultaat: merchandise en campagne video
Fase: afgerond